kalendarium
Poniedziałek, 2018-07-23
Imieniny:
Sławy, Sławosza
menu

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym gimnazjum (wycieczki, akademie, rady rodzicielskie) - zapisz się na naszą listę mailingową.

statystyki
  • Odwiedziło nas: 460200 osób
  • Do końca roku: 161 dni
  • Do wakacji: -31 dni
Logo BIP

Informatyka

Jesteś tu: » Strona startowa » Wymagania edukacyjne » Informatyka

 

mgr inż. Emanuel Brzyzek

 

 

 Wymagania z informatyki

 

OCENA

CHARAKTERYSTYKA POSTAWY

Dopuszczający

  • Uczeń ma spore braki w wiadomościach.
  • Podczas wykonywania zadań teoretycznych i praktycznych uczeń potrzebuje pomocy nauczyciela lub innych osób.
  • Bardzo rzadko przestrzega zasad ustalonych w regulaminie pracowni komputerowej.
  • Prace ucznia są nie estetyczne i nie staranne.
  • Uczeń nie angażuje się w pracę klasy czy grupy, nie stara się dostosować do powstałych sytuacji.
  • Rzadko wspiera dobrą komunikację w grupie i nie umie okazywać szacunku innym członkom grupy.
  • Nie przestrzega zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem.

Dostateczny

  • Podczas wykonywania zadań teoretycznych i praktycznych uczeń potrzebuje mobilizowania i pomocy ze strony nauczyciela i innych osób.
  • Rzadko przestrzega zasad ustalonych w regulaminie pracowni komputerowej.
  • Praca ucznia cechuje się niewielką samodzielnością, wykonane zadania są niezbyt estetyczne.
  • Choć słabo zaangażowany w pracę klasy czy grupy, uczeń stara się jednak dostosować do powstałych sytuacji.
  • Rzadko wspiera dobrą komunikację w grupie i nie umie okazywać szacunku innym członkom grupy.
  • Bywa, że nie zawsze przestrzega zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem.

Dobry

 

  • Podczas wykonywania zadań teoretycznych i praktycznych zazwyczaj stara się być samodzielny, brak mu jednak jeszcze staranności i systematyczności w działaniu.
  • Zazwyczaj przestrzega zasad ustalonych w regulaminie pracowni komputerowej.
  • Wybiera z dostępnych zbiorów informacji te, które wolno wykorzystać w pracy.
  • Zaangażowany w pracę klasy, grupy, stara się być aktywny i odpowiedzialny.
  • Czasami zachęca do dobrej komunikacji w grupie, nie zawsze jednak umie okazać szacunek innym członkom grupy.
  • Jeszcze niezbyt efektywnie wykorzystuje czas pracy.
  • Dostosowuje się do obowiązujących zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem.

Bardzo dobry

  • Podczas wykonywania typowych zadań teoretycznych i praktycznych jest samodzielny, nie zawsze jednak dość staranny, brak jeszcze czasem spójności w jego działaniu.
  • Zawsze przestrzega zasad ustalonych w regulaminie pracowni komputerowej.
  • Zaangażowany w pracę klasy i grupy, zachęca innych do działania, zazwyczaj odpowiedzialny i aktywny.
  • Często zachęca do dobrej komunikacji w grupie, zwykle odnosi się z szacunkiem do innych, jest skłonny do kompromisu.
  • Racjonalnie wykorzystuje czas pracy.
  • Prawidłowo organizuje stanowisko pracy oraz przeprowadza krótką gimnastykę relaksacyjną.

Celujący

  • Samodzielnie wykonuje wszystkie zadania teoretyczne i praktyczne przewidziane programem oraz jest operatywny w wykorzystaniu wiadomości i umiejętności do rozwiązywania zadań trudnych, w nowych sytuacjach.
  • Bierze udział w ustalaniu zasad obowiązujących w pracowni komputerowej i jednocześnie dba o ich przestrzeganie przez innych uczniów.
  • Zaangażowany w pracę klasy, grupy, bardzo aktywny i odpowiedzialny, skutecznie motywuje innych uczestników zajęć do pokonywania trudności.
  • Zachęca do dobrej komunikacji w grupie, wyraża uznanie dla cudzych pomysłów i ich autorów.
  • Podczas wykonywania zadań wykazuje się dużą starannością i sumiennością.
  • Przygotowuje dodatkowe informacje na zajęcia, wykonuje prace długoterminowe.
  • Dąży do samodoskonalenia i twórczego rozwoju własnych uzdolnień.
  • Dostosowuje stanowisko pracy do potrzeb, przestrzegając przy tym wszelkich zasad bezpieczeństwa, higieny i organizacji pracy.
  • Przejawia inicjatywę, nauczyciel może na niego zawsze liczyć - jest niezawodny.
  • Wykorzystuje z własnej inicjatywy umiejętności informatyczne na innych lekcjach.
  • Startuje, a bywa nawet, że odnosi sukcesy, w konkursach informatycznych.

 

statystyki

Opracowanie: szkolnastrona.pl